«QazIndustry қазақстандық индустрия-экспорт орталығы» АҚ мәліметінше, 2021 жылдан бастап биыл тамызға дейін ҚР-дағы жалпы сату көлеміндегі отандық өндірушілердің үлесі 10%-дан 6,5%-ға дейін төмендеді. Киім және аяқ киім нарығында жеткізушілер құрылымының өзгеруі елдегі импортты, оның ішінде электронды коммерция арналары арқылы агрессивті ілгерілетумен байланысты.
Қазақстанның тоқыма және тігін фабрикалары бірнеше себептерге байланысты Қытаймен және көршілес Орталық Азия елдерімен бәсекеге түсе алмайды. Соның бірі — шикізатты өңдеу деңгейінің төмендігі. ҚР негізгі мақта егетін өңірі Түркістан облысы әкімдігінің мәліметінше, жиналған мақта шикізатының тек 15%-ы ғана республикада терең өңдеуге жатады, қалғаны өңделмей шетелге жөнелтіледі. Кедендік статистикаға жүгінсек, біз мақта талшығын Өзбекстанға, Ресейге, Түркияға сатамыз. Кейіннен ол қосымша құны бар дайын өнім түрінде елімізге оралады.
Биыл қаңтар–қазандағы ҚР СЖРА Ұлттық статистикалық бюросының ресурстар мен өнімді пайдалану балансы жеңіл өнеркәсіптің көптеген баптары бойынша импортпен салыстырғанда отандық өнімнің үлесі өте аз екенін көрсетеді. Мысалы, кейбір қарапайым тоқыма бұйымдары — шұлықтар, шұлықтар мен колготкилер Қазақстанда аз мөлшерде шығарылатыны сонша, олар нарықтың 4,1%-ын ғана (ақшалай түрде) қамтиды. «Сыртқы киім» санатында он айда елде 107 млн-нан астам тауар сатылды, оның тек 0,4%-ы ғана «Қазақстанда жасалған» деген белгіге ие болды. Ең қолайлы жағдайды кілем нарығында ғана атауға болады, мұнда жергілікті өндірушілер 26,1% үлесті алады.